Щоб підвищити шанси стартапу на виживання, розумно буде попередньо скласти бізнес-план.
Навіщо складають бізнес-план? Як він впливає на бізнес? Як його скласти? Як презентувати інвестору?
👉 На ці та інші питання ви отримаєте відповідь y цьому відео.
Бізнес-план – це документ-орієнтир. Він містить опис бізнес-ідеї, обґрунтовує її право на реалізацію, встановлює порядок дій та контрольні точки.
Незважаючи на те, що 100% точного виконання бізнес-плану не буває, він збільшує ймовірність успіху стартапу майже у 5 разів. Це відбувається тому, що у процесі планування та написання бізнес-плану більше уваги приділяється цілій низці важливих деталей. Та й реалізація проекту на основі такого документу буде не інтуїтивною, а плановою. А це збільшує шанси на успіх.
Бізнес-план необхідний як самому автору бізнес-ідеї для забезпечення системного підходу до реалізації проекту, так і для інвесторів. На основі якості розробки цього документа можна зробити висновок про серйозність намірів автора ідеї, його розуміння питання, очікувану вигоду від реалізації проекту.
Залучити фінансування у проект від професіональних інвесторів без такого плану майже неможливо.
Бізнес-план не є обов’язковим документом.
Проте його наявність майже в 5 разів підвищує шанси на успіх реалізації бізнес-ідеї та сприяє залученню інвестицій у проект.
Єдиних вимог щодо написання бізнес-плану не існує. Формат цього документу склався традиційних шляхом.
Якщо бізнес-план розробляється під конкретного інвестора, доцільно запросити у нього вимоги до підготовки згаданого документу.
У будь-якому випадку бізнес-план повинен мати логічний виклад, бути структурованим, чітким та зрозумілим, містити у собі повні розрахунки.
Після розробки бізнес-плану складається резюме проекту, до якого вносяться ключові показники: короткий опис ідеї, ціна проекту, строк реалізації, об’єм рентабельності. Таке резюме розміщується на початку бізнес-плану для того, щоб на основі його попереднього перегляду інвестор міг прийняти рішення про доцільність вивчення всього документу.
Бізнес-план складається з наступних розділів:
- резюме проекту
- опис бізнес-ідеї
- аналіз споживчого ринку
- організаційний план
- виробничий план
- маркетинговий план
- фінансовий план
- визначення ризиків
- додатки: розрахунки та шаблони документів
Вихідні дані для реалізації проекту отримуються з різних джерел. Завдяки інформатизації більшу частину можна отримати на сайтах державних органів, аналітичних ресурсах, а також на сайтах конкурентів.
Зазвичай, дані підлягають перевірці тому, що у різних джерелах вони можуть досить істотно відрізнятись. У цьому випадку ми рекомендуємо проявляти стриманість та використовувати більш скромні показники. Краще нехай фактичні цифри перевершать планові показники, ніж буде навпаки.
Алгоритм співробітництва наступний:
- укладення угоди про конфіденційність
- постановка задачі замовником
- укладення договору на надання послуг
- надання вихідних даних
- виконання обсягу роботи
- доопрацювання зауважень (за потреби)
- супровід проекту (за потреби)
Розроблений бізнес-план передається у електронному варіанті (у pdf- та docx-форматі).