БІЗНЕС-ЯНГОЛИ | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA

найближчий офіс

якщо ні, змініть

Бізнес-янголи

Ні-ні, ця стаття не про містицизмі або релігії. Вони дійсно існують! Бізнес-янголи – саме такими словами називають приватних інвесторів, які допомагають втілити бізнес-ідеї у реальність. Якщо, звичайно, їм сподобається така ідея.

Хто ж вони? Це стратегічні інвестори, які розглядають варіанти інвестування у чужі ідеї і стартапи (нові бізнеси). Як правило, це приватні особи, які володіють значним капіталом, або бізнесмени, які шукають способи вкладення особистих коштів.

Що ж рухає цими людьми? Вони знають вартість грошей і шукають джерела отримання більшого доходу, ніж банківський відсоток. Це може бути як довгострокове розміщення капіталу у підприємстві, що створюються, для подальшої участі у розподілі прибутку від нього, так і короткострокове – створення бізнесу, розвиток і подальший продаж. Вони готові піти на виправданий ризик.

Як не дивно, серед інвесторів є й такі, кого не завжди цікавить отримання надприбутку. Багато вкладають у проекти соціального спрямування: розвиток малого бізнесу, бажання підтримати незвичайний або корисний проект, просто допомогти хорошій людині запустити бізнес, щоб той надалі також допоміг запустити інший проект іншої хорошої людини.

В основному бізнес-янголи – це успішні люди, які розуміють сенс у фінансуванні і вміють реалізовувати ідеї. Вони вже мають достатній досвід і капітал для того, щоб вкладати його у нові проекти. Уміння розпізнати серед безлічі нових ідей ту, яка принесе у майбутньому дохід, є відмінною особливістю бізнес-янгола.

Можете марити скільки завгодно, але якщо потенційний фінансовий партнер не побачить у мріях реальної основи для прибутку, він за цей проект не візьметься. Підтримуючи стартап або новий напрямок в існуючому бізнесі, бізнес-янголи оцінюють насамперед рентабельність, окупність, і прибутковість нового підприємства. Хоча всі розуміють, що при стартапі ризики досить високі, але і прибуток теж можна отримати чималий. Статистика говорить, що до 80 % інноваційних проектів, на жаль, не приносять віддачі, а прибуток дають успішні 20 %, які й окуповують збитки.

Яким чином можна отримати фінансову підтримку бізнес-янгола?

Природно, не слід сподіватися на те, що вам відразу подадуть усі гроші «на тарілочці з блакитною облямівкою», як казав великий комбінатор Остап Бендер. У кращому випадку отримаєте невелику суму на розробки, і янгол почне придивлятися до діяльності. Так би мовити «придивлятися до життєздатності» ідеї. Тільки знайшовши впевненість у реальності її реалізації, компетентності ідеолога, він зважиться на більш-менш серйозні вкладення. І тільки на цій стадії можете розраховувати на фінансування самого виробництва і реалізації.

Гарний партнер дає бізнесу не тільки гроші, а й допомагає у певних питаннях, також його діяльність передбачає жорсткий контроль, критику, а іноді і керівництво. Бізнес є бізнес. Найчастіше дають гроші на певний час з умовою повернення з відсотками або правом подальшого викупу бізнесу, взятого «під крило янгола».Враховуйте, що більша частина інвесторів воліють підтримку проектів у своєму регіоні (місті, районі, області). Зараз створюються своєрідні асоціації бізнес-янголів, навіть інтернет містить безліч ресурсів, які допомагають підприємцям орієнтуватися в їх спільнотах.

У пошуках янгола проаналізуйте не тільки стан фінансів і напрям бізнесу потенційного інвестора, але і його особисті інтереси та захоплення. Іноді саме вони стають основою для вдалого вкладення капіталу в нову ідею.

Однак врахуйте, що інвестори оцінюють нові проекти в першу чергу як ринковий товар. Ви повинні бути готові до того, що зазнаєте невдачі, однак, зачепивши янгола на рівні людських чинників, можете розраховувати на те, що рестарт проекту або реалізація наступного проекту будуть схвалені.

На те вони і янголи, що рішення про фінансування часто приймається на підставі позитивного враження про підприємця. Але знайте, якщо самі не вірите, то у вашу ідею, безумовно, не повірить ніхто. А ще будь-яка ідея повинна бути анонсована чітким обґрунтуванням, вивченням попиту і якісними фінансовими розрахунками.

Для того щоб у проект повірили, слід переконати інвестора у тому, що: пропозиція, проект, технологія та інше – унікальні, будуть користуватися високим попитом на ринку; запропонований товар буде конкурентно здатний саме за рахунок своєї новизни й унікальності; команда зможе досить швидко реалізувати ідею на ринку, щоб встигнути скористатися її унікальністю і отримати найбільший прибуток (повинна існувати команда з чітко розподіленими функціями і обов’язками для реалізації проекту, рідко підтримуються ідеї одинаків); розроблений грамотний бізнес-план реалізації ідеї й існують механізми контролю та управління розвитку даними планом.

Образно кажучи, ви повинні переконати свого потенційного янгола в тому, що знаєте вірний спосіб, який принесе очікуваний дохід, а обраний напрям не є занадто конкурентним. Більше того, у вас є детальний план, підготовлена команда, яка знає, що і як робити. І для запуску необхідний лише фінансовий і досвідчений партнер.

Правда, будьте готові до того, що власником бізнесу або значної частки у ньому може стати він – бізнес-янгол, а ви – тільки виконавчим директором і міноритарієм (власником незначної частки). Але гра коштує свічок, можливо, заробивши на цьому бізнесі, зможете або викупити його, або відкрити інший, але вже за власні кошти.

Оскільки будь-яка зустріч з потенційним інвестором починається з презентації, нагадаємо основні моменти.

По-перше, «по одягу зустрічають». Будьте стримані, акуратні, зібрані, ніяких запізнень і надмірностей, забезпечені технічні засоби.

По-друге, проводжають, як відомо, «по розуму». Сім правил у допомогу:
1. Три хвилини. Чи не зацікавите і не розкриєте зміст першими слайдами, решта 7 з 10-ти будуть марні. Слова підтверджуйте зображеннями. Вони краще запам’ятовуються.
2. Говоріть конкретно: що робить продукт, кому він необхідний, що потрібно в плані фінансування, чому він може бути цікавий інвестору. Презентація повинна спиратися на знайомі зрозумілі образи, кожен слайд містить не більше 7-і слів, 3-х чисел або однієї дати.
3. Врахуйте коло інтересів слухачів і розкажіть життєву історію, пов’язану з реалізацією проекту, це може розташувати янголів.
4. Будьте готові відповідати на жорсткі запитання інвесторів. Відповіді повинні бути лаконічними і по суті заданого питання.
5. Проаналізуйте шлях до прибутку, можливі ризики, змоделюйте розвиток проекту, наприклад, спрогнозувавши на найближчі три роки.
6. Залишайтеся в рамках реальності, але дайте шанс вашому янголу помріяти про майбутні можливості.
7. Будьте впевнені у собі, але пам’ятайте про золоту середину. Зайва самовпевненість може викликати недовіру.

Сім – щасливе число. Нехай ці правила допоможуть знайти свого бізнес-янгола і реалізувати задумане. Хай щастить Вашому бізнесу!

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Пропозиция дня

Отримай 50% кешбек

за свое хорошее поведение