ФРАНЧАЙЗИНГ | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Франчайзинг

Ухвалення рішення про початок власної справи – питання складне, особливо враховуючи, що є страх потерпіти невдачу. Ми з відтінком заздрощів дивимося на відомі компанії і розуміємо, що було б добре мати свою таку ж: її знають, є постійні клієнти, налагоджений механізм продажів, а, значить, вона приносить і хороший прибуток. Втілити такі мрії в реальність допоможе франчайзинг.

Не ускладнюючи досить об’ємний потік інформації, спробуємо визначити франчайзинг, як побудову бізнесу шляхом легального дублювання (тиражування) успішної бізнес-моделі відомого бренду. Сторонами у франчайзингу є франчайзер – власник, що передає права використання, і франчайзі – сторона, що бере такі права. Весь комплекс прав користування брендом і бізнес-моделлю, якийнадається франчайзі, зветься франшиза.

За можливість її використання стягується плата. Зазвичай це одноразовий (паушальний) внесок з подальшою виплатою відсотків від прибутку або виручки (подібно роялті). І так виходить, що франчайзі купує у франчайзера право на використання його бренду, методів і способів продажів, часто продукцію або сировину (комплектуючі), інформаційну, а іноді і фінансову підтримку компанії-франчайзера. При цьому реалізація продукту відбувається з повним дотриманням наданих і перевірених на практиці схем і методів роботи. Франчайзер, як правило, зі свого боку надає всебічну допомогу в навчанні, розвитку, маркетингу, управлінні діяльністю переданої в оренду бізнес-моделі або її структур.

Таким чином, франчайзинг являє собою ефективне об’єднання можливостей і ресурсів. Досвід і ноу-хау франчайзера, доповнені невеликими фінансовими вкладеннями франчайзі, дозволяють на сьогоднішній день вважати цей вид економічних відносин взаємовигідним. Додаткові плюси франчайзера – розширення бізнесу і доходів при мінімальних капітальних вкладеннях. Франчайзі, володіючи знаннями місцевого ринку збуту і франшизою розкрученого бренду, отримує реальну можливість запустити високоприбутковий власний бізнес.

Цікавий факт, що концепція сучасного франчайзингу зародилася в часи винаходу швейної машини. Ісаак Зінгер в 1851 році запатентував свій винахід у Сполучених Штатах. Його прагнення поширити новий продукт, навчити клієнтів правильному користуванню машинкою, нажаль, через судові позови закінчилися сумно. Однак, схема розширення бізнесу шляхом продажу ліцензій підприємцям у різних частинах країни, причому протягом тривалого періоду часу, сьогодні дозволяє вважати саме Зінгера попередником-винахідником сучасного угоди про франшизу.

Договір франшизи

Будь-які франчайзингові відносини визначаються договором. Він носить назву договір франшизи. При підписанні угоди, варто звернути увагу на деякі умови франчайзингу, що визначаються, як «звичайні», але мають важливе значення. До них відносяться:
– обсяг переданих прав (використання торгового знака, регіон дії, документація методів і схем продажів, використання ресурсів франчайзера),
– вкладення сторін (фінансові вкладення, інформаційна та маркетингова підтримка),
– плата за користування (порядок і терміни оплати, контроль),
– тривалість дії договору, можливість його пролонгації,
– можливість використання інших брендів у суміжних продажах,
– можливість займатися подібним видом діяльності після закінчення договору франшизи,
– умовами оренди «ноу-хау», якщо таке передбачається, а також можливість використання і права користування вашими “ноу-хау”.

Мабуть, єдина умова, здатна завдати занепокоєння – аж до відмови від подібної діяльності – це можливість продовжувати роботу по закінченню часу дії контракту. Але в сучасному світі бізнесу великі компанії, що спеціалізуються на франчайзингової діяльності, мають потужний і максимально ефективний набір інструментів захисту розподілу свого продукту. Розуміння грамотного ведення цього бізнесу включає і максимально зручні умови для франчайзі, як під час користування франшизою, так і після закінчення концесійного періоду.

Серед відомих компаній-франчайзерів сучасного маркетингового простору можна відзначити The Coca-Cola Company, McDonalds, BMW і багато інших, що представляють різні сфери діяльності. Для використання франчайзингу зовсім не обов’язково виходити на прямий контакт з великими компаніями. Їх значні вимоги може виконати далеко не кожен. З невеликим капіталом викликати інтерес у корпорації практично неможливо.

У віртуальному світі Інтернету сьогодні достатньо ресурсів, що з’єднують шукачів доходів. Причому, як продавців франшизи, так і покупців, можна сміливо позначити суб’єктами, діяльність яких (продаж/купівля) спрямована на отримання прибутку, доходу. Одне з популярних місць зустрічі франчайзерів з шукачами франшизи – franch.biz – «сайт ентузіастів франчайзингу». Приєднуючись до цього чи йому подібних ресурсів, Ви завжди будете в курсі нових пропозицій франшизи або оптимально продасте свою. Отримайте можливість відстежувати і оцінювати всі новинки. Спілкуватися з франчайзерами online. У будь-який момент ознайомитися з повною статистикою франшизи. Як втім, знайти або дочекатися саме те, що необхідно Вам.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу
click fraud detection