ІНТЕРВ'Ю "КАДРОВИЙ ОБЛІК" | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Інтерв’ю “Кадровий облік”

Ковальчук Аліна,
Директор департаменту рекрутингу та кадрового обліку

Аліна, Ваша компанія вже більше 7 років займається веденням кадрового обліку. Підкажіть, а чи всім компаніям він потрібен?

Так, відповідно до вимог законодавства, кадровий облік необхідно вести всім компаніям незалежно від форми власності та сфери діяльності.

Для підприємств, де працює декілька десятків чоловік, облік просто необхідний. А якщо співробітників всього два? Невже вимоги до ведення кадрового обліку у всіх однакові?

Так, я прекрасно розумію, що у щойно створених підприємств є більш важливі завдання, ніж ведення кадрового обліку. Але насправді не має значення, скільки людей працює на підприємстві. Адже там, де є хоч один співробітник, так чи інакше облік вже ведеться. Наприклад, стверджується штатний розклад, створюються накази про прийом на роботу, ведеться табель обліку робочого часу і т.д.
Норми ведення кадрового обліку однакові для всіх підприємств.Потрібно розуміти обсяг роботи з ведення кадрового обліку.

Тобто ведення кадрів може бути різним?

Звичайно. На стадії початку діяльності підприємства облік може бути формальний, тобто вестися з дотриманням основних норм законодавства. Однак з розвитком бізнесу змінюється і цей процес також. Він ускладнюється і вимагає іншого, більш професійного, підходу.

А якщо все-таки не вести кадровий облік на підприємстві, які можуть бути наслідки?

Важливо розуміти, що в трудовому законодавстві є багато «підводних каменів», незнання яких може привести до небажаних наслідків. Є звіти в центр зайнятості, органи статистики та інші фонди, які подає кадрова служба. За їх нездачу передбачені штрафи.
При перевірці контролюючими органами завжди запитується і кадрова документація. Адже вона є основою не тільки кадрового, але й бухгалтерського обліку.
Але мова не тільки про штрафи. Так, якщо співробітник Вашого підприємства працює на посаді, якої немає у Класифікаторі професій, то у нього виникнуть проблеми при оформленні пенсії.Особливу увагу необхідно приділяти шкідливим умовам праці і т.д.

Добре, тепер зрозуміло, що кадровий облік таки важливий. Тоді може в такому разі простіше дану роботу доручити секретарю або бухгалтеру?

Як показує практика, багато з наших клієнтів спочатку так і робили. Спочатку облік веде сам директор, навантаження зростає, і він делегує цю функцію чи секретарю, чи то бухгалтеру.
Загроза такого ведення – однобоке і формальне ведення. Керівник часто навіть не розуміє цього, поки не настануть наслідки.
Але це й не дивно, адже секретар або бухгалтер:
по-перше, відноситься до ведення кадрового обліку формально, так як першочерговим для нього є виконання своїх прямих обов’язків,
по-друге, не володіє достатніми знаннями, досвідом, не в курсі останніх змін у трудовому законодавстві,
по-третє, відповідальності за якість роботи даного фахівця і відсутність наслідків для компанії немає, тому що найчастіше ці функції ніде не прописані і є для співробітника просто додатковим навантаженням.

Виходить, що потрібно брати в штат фахівця з кадрів?

Це один з варіантів. Але він досить-таки дорогий. Хороший інспектор з кадрів і коштує відповідно, а треба ж іще обладнати і робоче місце, забезпечувати його робочий процес.

А як же в такому випадку вчинити роботодавцю, якщо він усвідомлює вищевказані проблеми, але вважає, що приймати в штат кадровика економічно невигідно?

Оптимальним рішенням в даному випадку є кадровий аутсорсинг, який дозволяє отримати належного рівня послугу і одночасно скоротити витрати на кадровий облік. Багато підприємств вже оцінили такі переваги, передавши нам на аутсорсинг цю функцію.

Економія – це чудово. Але чи не буде це на шкоду якості?

Звичайно ні, адже наші співробітники ведуть кадровий облік в повній відповідності з нормами і стандартами, мають досвід у веденні кадрового діловодства підприємств з різними видами діяльності, формами власності, особливостями кадрової політики і трудових відносин, завжди в курсі останніх змін у трудовому законодавстві, несуть відповідальність за якість ведення і завжди готові оперативно надати консультацію або рекомендацію, що цікавить Вас.

А якщо клієнт вважає, що йому потрібно вести мінімум або навпаки максимум?

Як я вже говорила, є норми ведення кадрового обліку, але у різних компаній різні потреби. Тому ми надаємо можливість вибрати оптимальний пакет кадрового обслуговування серед тих, які ми розробили, враховуючи кількість людей в штаті і активність кадрових змін. Ми розуміємо, що в кожної компанії є свої особливості, і наша мета – дати кожному клієнту саме те, що йому потрібно.

А на Ваш погляд, коли краще звертатися за подібною послугою?

Якщо у Вас компанія тільки зареєструвалася, то відразу ж після реєстрації. Тут головне розуміти, що набагато простіше і дешевше вести кадровий облік на підприємстві спочатку правильно, ніж потім відновлювати документацію «з нуля». Якщо ж підприємство існує вже не перший рік, але кадровий облік ведеться «абияк» або не ведеться взагалі, не затягуйте , а звертайтеся до нас. Ми зробимо аналіз, відновимо облік і забезпечимо ведення в повній відповідності з вимогами підприємства і законодавства.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу