КОМЕРЦІЙНА ПРОПОЗИЦІЯ | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Комерційна пропозиція

Бізнес сьогоднішнього дня має у своєму арсеналі достатню кількість моментів, здатних вплинути на продажі та, відповідно, зростання прибутку. Однак, при детальному розгляді фінансових джерел не можна не звернути увагу, що все починається й удосконалюється з правильно написаної, ефективно поданої комерційної пропозиції. Не дивно, що дотепер комерційна пропозиція залишається одним із найпереконливіших прикладів донесення потрібної інформації до споживача і спонукання його до дії. Як втім, одним з найпоширеніших і популярних документів у бізнесі.

Вона являє собою письмову пропозицію продукції продавця потенційному покупцеві і, як будь-який документ, має свої правила складання. Відмінною рисою комерційної пропозиції служить наявність певних правил презентації.

Будь-яку комерційну пропозицію можна розділити на тактичну або стратегічну пропозицію співробітництва. Віднесення до тієї або іншої категорії залежить від мети, поставленої продавцем товарів або послуг.

Не підлягає сумніву той факт, що одержання фінансового прибутку – найбільш очікуваний ефект від роботи комерційної пропозиції. Проте, спектр розв’язуваних нею завдань і питань залишається досить великим. Не варто скидати з рахунків, що розумна, діюча комерційна пропозиція дозволить напрацювати компанії власну базу клієнтів – платоспроможних покупців. Згодом продати їм інший власний товар буде набагато легше, і сама операція стане більше прорахованою.

Можливість інформувати свого споживача при великому асортименті пропонованої продукції дозволить досить швидко визначити ефективність матеріалу, що продається. Що, у свою чергу, дозволить побачити переваги та недоліки обраного рекламного каналу і більш продуктивно розраховувати надалі масові продажі.

Які б цілі не переслідувала комерційна пропозиція – бажання швидко заробити або згодом залучити заможну клієнтську базу – варто знати, що правила її складання існують і дотримуватися їх необхідно.

По-перше, текст спочатку зобов’язаний привертати увагу і це основний момент його написання. Увага, як правило, затримується на чомусь невідомому, але виразно корисному. Захоплює можливість одержати або щось не втратити. Змусить продовжити читання розумно вжита метафора.

По-друге, комерційна пропозиція повинна викликати інтерес у процесі ознайомлення. Читачеві буде цікаво побачити користь безпосередньо для нього самого. Індикатор цієї користі – вигода. Її бажано розписувати реалістично, зрозуміло, при необхідності вдавшись до графіків і статистичних досліджень. Підігріваючи інтерес, можна коротко описати ряд додаткових переваг, які може запропонувати продавець.

Вдало показані вигоди співробітництва повинні викликати бажання у потенційного клієнта зробити дзвінок. Він буде результатом грамотного опису мети, що досягне покупець, працюючи з конкретним продавцем товарів (послуг) – покращення асортиментів, зміцнення свого положення в зайнятий ніші діяльності, одержання додаткових грошей у вигляді товарного кредиту.

В останніх абзацах комерційна пропозиція повинна підштовхувати покупця до дій. Конкретно до тих, які необхідні продавцеві. Причому ця частина складання тексту, що продає, може містити прийоми, що сприяють реальної зацікавленості потенційного покупця у спілкуванні. Наприклад, відзначити, що продавець зацікавлений у співробітництві саме з даним партнером тому, що «ваша компанія є однієї із трьох найсильніших на ринку». Додана інтрига гарно підкреслить повагу й обізнаність продавця.

Заключні штрихи комерційної пропозиції – кілька телефонів потенційних партнерів, які зможуть дати вичерпні, позитивні рекомендації. Всі пункти комерційної пропозиції важливо прикрасити зрозумілими таблицями, схемами, виділити основні слова іншим шрифтом або яскравим кольором – ці нюанси дозволять утримувати увагу читача в процесі ознайомлення з текстом.

Недооцінювати правильну подачу комерційної пропозиції, значить втратити, як мінімум, 50 % очікуваного позитивного ефекту.

Презентація комерційної пропозиції, в ідеалі, зобов’язана спрацювати на продаж товару. Перше й основне правило презентації – з’ясування потреб покупця, як можливість грамотно довести, що товар йому необхідний. Дві основні частини презентації включають ознайомлення із властивостями продаваного товару й опис переваг, що оотримуються при його придбанні. Чим цікавіше і привабливіше «подані» вигоди, тим ближче і реальніше продажі.

Презентація – це прямий зв’язок із клієнтом, незалежно від форми подачі комерційної пропозиції – реального спілкування або розсилання. Вдало проведена, вона послужить сполучною ланкою у довгострокових партнерських відносинах. Тому всі етапи її створення повинні бути налаштовані на споживача. Одержання зворотного зв’язка від клієнта буде позитивним сигналом про те, що угода може відбутися. Є сенс уважно прислухатися до думки клієнта, прораховувати (побачити) його емоції, відслідковувати першу реакцію. Продавець, правильно розставивши акценти, змусить повірити покупця, що його пропозиція – це добре.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу
click fraud detection