КОРПОРАТИВНИЙ ДРЕС-КОД | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Корпоративний дрес-код

Останнім часом ми дуже часто стали чути про таке поняття як дресс-код і будь-яка сучасна фірма не може вже без нього обійтися. З боку може здаватися, що немає нічого складного, одягтися правильно, але дотримання всіх нюансів буває не так уже просто виконати.

Давайте розберемося, що ж таке дресс-код і для чого він потрібний у бізнесі?

Поняття дресс-код уперше з’явилося в Англії більше 100 років тому, але швидко поширилося по усьому світі. Якщо заглибитися у джерела, то вони покажуть, що він виник у результаті потреби підкреслити соціальну значимість людини, його статус. Адже зустрічають усе ж таки по одежі. У наш час до цієї потреби додалася необхідність показати професійну діяльність. Завдяки дресс-коду ми повинні відразу зрозуміти, що перед нами професіонал своєї справи.

Дресс-код розповсюджений і кожній людині у житті доводилося хоч раз із ним зіштовхнутися. Якщо перевести з англійської, dress code – це кодекс одягу. Виражаючись простими словами, це правила етикету в одязі, зафіксовані норми і вимоги про те, як треба одягатися у “представницьких ситуаціях”, від ділових переговорів до корпоративних вечірок і ресторанних зустрічей: відповідальні рішення часто приймаються у “не офісній” обстановці, а успіх може залежати від того, наскільки зовнішній вигляд відповідає ситуації.

Дресс-код компанії вважається продовженням корпоративної культури фірми і єважливою частиною її бренду. У сучасному світі – це вимога до одягу співробітників. У деяких фірмах правила настільки тверді, що вміщаються на декількох сторінках. Як правило, перше враження, що складається про людину, досить важко змінити згодом. Більшість людей досить передбачувано реагують на імідж іншої людини, навіть якщо перше враження було негативним, то надалі розглянути якісь сховані на перший погляд таланти і цінні якості цієї людини буде досить складно. Відповідно з дослідженнями психологів, 85 % людей складають своє враження по зовнішньому вигляду за перші 20 секунд зустрічі. Виходить, одяг – це візитна картка ділової людини.

Який повинен бути корпоративний дресс-код?

Жінкам необхідно мати кілька костюмів. Костюм ділової жінки повинен бути їй під стать та підкреслювати її професійні якості. До ділового костюма відносять жакет зі спідницею або штани з блузою. Спідниця не повинна бути вище 10 сантиметрів від коліна і занадто вузької. Одяг може бути синіх кольорів, темно-сірого, коричневого, чорного, синьо-зеленого, бежевого, світло-сірого. Для костюмів не рекомендуються зелені, жовті, червоні, бірюзовий кольори. Костюм може бути брючним або спідничним із блузками або тонкими джемперами, майками. Біла блузка за традицією вважається універсальним варіантом. Взуття повинна бути у бездоганному стані на невисокому стійкому каблуці. Ювелірні прикраси допускаються, але без надмірностей. Як правило, прийнято носити разом не більше трьох прикрас, наприклад: кульчики, кільце і ланцюжок. Волосся повинні бути акуратно причесане, не варто також користуватися важкими парфумами із солодкими насиченими ароматами.

Чоловікам необхідно мати не менш трьох костюмів спокійних тонів (чорний, сірий, темно-синій, бежевий), які можна урізноманітити щоденною зміною краватки та сорочки. В офіс не можна надягати метелика — це елемент вечірнього одягу, що підходить для урочистих подій. Ремінь, як і взуття, повинен бути чорних кольорів. Якщо в офісі прийнятий не дуже строгий стиль, можна носити штани із джемпером темно-синього або чорного кольорів. Ідеальним доповненням до портрету ділового чоловіка служить гарний шкіряний портфель.

Дресс-код – це завжди елемент, що впливає на імідж організації, але й у нього є як свої плюси, так і мінуси. Давайте розберемося у них.

На користь можна віднести наступні аргументи:
– суворий одяг дисциплінує, налаштовує на роботу, у той час як вільний стиль розхолоджує;
– клієнти і партнери сприймають підтягнутий, діловий зовнішній вигляд персоналу як ознаку надійності, благополуччя;
– людина, що дотримується норм в одязі, мимоволі більш педантично буде слідувати й іншим правилам;
– загальний стиль в одязі сприяє формуванню спільності, команди;
– сучасному офісу з його лаконічним інтер’єром з естетичної точки зору більше відповідає діловий одяг співробітників;
– фірмовий одяг є своєрідним рекламним носієм, вона несе інформацію про компанії, сприяє підвищенню впізнанню її торговельної марки.

Аргументи супротивників однаковості, в одязі найчастіше зводяться до наступного:
– на роботі ми проводимо більшу частину життя, а діловий костюм – не самий комфортний одяг. У більш вільному одязі людина почуває себе зручніше і розкутіше;
– необхідність носити навіть у жару костюм з довгими рукавами й особливо панчохи, не тільки викликає дискомфорт, заважає працювати, але здатне завдати шкоди здоров’ю. Точно так само, як заборона в холодну пору року на теплі речі;
– не завжди зарплата дозволяє співробітникам пристойно виглядати та купувати дорогий діловий одяг, а відривати значні суми від родини для того щоб відповідати вимогам роботодавця, готовий далеко не кожного;
– багатьом співробітникам, особливо жінкам, не подобається виглядати «як всі» і цілий рік носити те саме.

Загалом, офісний дресс-код впливає на психологічний стан співробітників подвійно. З одного боку, він приховує якусь індивідуальність, а з іншої – налаштовує на діловий лад, на ефективне виконання своїх професійних завдань. “Однаковий” одяг допомагає співробітникам ідентифікувати себе з компанією, поліпшує взаємодію у команді. Це дуже важливий аспект, оскільки діловий дресс-код багатьма розглядається як інструмент формування іміджу компанії в зовнішньому середовищі. Однак переваг значно більше.

Рішення використати дресс-код чи ні залишається за Вами.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу