ПРАВИЛА ПІДБОРУ ОФІСУ | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Правила підбору офісу

Які асоціації викликає у вас слово «офіс»? – Те, що для більшості з нас це місце роботи, зрозуміло. А яке воно? Для одних – це окремий будинок на околиці міста, а для інших – приміщення у престижному офісному центрі при центральній розв’язці міста, для одних – кілька кімнаток, для інших – велике приміщення вільного планування і т.д. Саме наявність офісу перетворює нас із вами в «офісний планктон», тобто тих людей, які проводять час у таких крутих або непоказних стінах, незважаючи на пору року та погоду, створюють у них свій діловий світ і метушаться у ньому.

За великим рахунком, саме в офісі ми проводимо найактивніший час доби, іноді перетворюючи його у своєрідну штаб-квартиру свого життя. Поміркуєте самі: у найкращому разі – 9 годин 5 днів у тиждень, а в деяких випадках і того більше, тому що приватний підприємець найчастіше зовсім не знає, що таке нормований робочий день. Вільний час – невеликий відпочинок, сон і знову офіс. Скажете нудно? По-різному, і від вас залежать умови вашої праці та результативність.

До речі, непогано відзначити і те, що своїх колег ви бачите набагато частіше, ніж членів родини, та спілкуєтеся з ними частіше. І якщо дружину або чоловіка ви вибираєте, то колеги уже які є, з тими і доводиться працювати, якщо, звичайно, ви не роботодавець і самостійно не формуєте свою команду, але це окрема інша тема. У принципі, команда може влаштовувати, але чи будуть складатися відносини між офісними співробітниками, питання не просте. Більше того, люди можуть прекрасно контактувати один з одним, але перебуваючи щодня у замкнутому приміщенні віч-на-віч, раптом стати перед серйозним психологічним стресом. Таким чином, саме офіс стає своєрідною школою життя, формує вміння адаптуватися у колективі, працювати у команді.

Можна по-різному підходити до питання організації діяльності офісу, працівників, що працюють у ньому, однак варто відзначити, що все, починаючи від кольорів стін і закінчуючи оргтехнікою, може стати як союзником підприємця, так і супротивником.

Звичайно, кожний вибирає офіс залежно від своїх можливостей. Однак розглянемо деякі особливості правильного підбору.

Особливості підбору офісу

Місце розташування. Ключовим фактором у даному питанні є контактність бізнесу. Залежно від нього офіс розміщується або ближче до розв’язок (у деяких випадках центру міста), або подалі від них. Колл-центры, оптові склади та виробничі бази не доцільно розміщувати у центрі, у той же час навряд чи консалтингова компанія буде мати багато клієнтів, перебуваючи на околиці. Принцип один: чим контактніше бізнес, тим ближче до центру або до розв’язок. Клієнту необхідно зручно добиратися.

Варто також розуміти, що розміщення офісу може сприяти підбору персоналу. Престижніше працювати у центрі, у шикарному офісі, навіть із огляду на те, що більше часу йде на дорогу до роботи та неприємний осад від товкучок у транспорті (пробок) у годину пік. Розміщення офісу на околиці автоматично відсікає частину кандидатів.

Площа приміщення.Від кількості працюючих, безумовно, залежить і площа офісного приміщення. Більше людей – значить більше приміщень або приміщення. Звичайно, можна зробити враження на партнерів більшим приміщенням і невеликою кількістю персоналу. Зайва свобода може або переконати в солідності, якщо правильно оформити, або затаїть сумніви при штучній порожнечі.

Тип офісу.Планування офісу може бути кімнатною або вільною (опен-спейс). Розміщення персоналу по кімнатах дозволяє прибрати зайві відволікаючі фактори, створює мікроколективи, а іноді навіть розслаблює співробітників, адже начальство не завжди бачить чим зайнятий той або інший співробітник. Офіс відкритого типу більш сучасний і зручний, якщо правильно спланований.

З огляду на те, що у наш час кожний співробітник офісу працює із ПК, то дотримуючись букви закону, на одну людину необхідно виділяти не менш 6 квадратних метрів. Ідеальний варіант – установка напівпрозорих офісних перегородок (благо їх зараз випускають у достатній кількості та різноманітному дизайні). Хоча іноді буває краще просто розбити приміщення на умовні зони, розмістивши столи так, щоб працівники сиділи вздовж різних стін або вікон. Непогано, посередині такого офісу мати спільний стіл для проведення переговорів, дискусій, командної бесіди.

Кольорова гама меблів і стінв ідеалі повинна відповідатилоготипу вашої компанії. Найбільш популярні й перевірені життям такі комбінації як: тілесний – білий, сірий – білий, білий – металік, іноді використовують і чорно-білий варіант, однак з ним потрібно бути обережними, щоб офіс не перетворився у приміщення ритуального агентства. Категорично неприйнятне оформлення офісу, де працює кілька людей, у червоних, синіх, яскраво-жовтих або зелених тонах. Тому що ці кольори по-різному впливають на психічний стан людини.

Важлива форма меблів. І хоча нині часто-густо, посилаючись на фен-шуй, при виконанні меблів уникають гострих кутів, відзначимо, що округлі форми просто менш травмонебезпечні. Зручність роботи за столом залежить від багатьох факторів: від раціонального розміщення робочих матеріалів, правильно підібраного офісного стільця, джерела освітлення й іншого. Багатьох надихає будь-яка дрібничка біля комп’ютера, або навіть фотографія членів родини. Саме вони створюють відчуття того самого індивідуального простору. Але офіс-менеджерові варто контролювати цей процес, тому що деякі люди створюють на столах хаос, що може серйозно дратувати колег, та й санітарний стан приміщення від цього страждає.

Достатність освітлення. Безумовно, чим більше денного світла, тим краще. Але, на жаль, у нас під офіс часто здаються приміщення, позбавлені вікон взагалі, й у цьому випадку правильна організація освітлення є значним фактором. Крім загального, бажана наявність індивідуального джерела світла на столі у кожного.

Найбільш ефективними є нині світодіодні лампи, які не тільки заощаджують електроенергію, але й для зору людини підходять краще (а це суттєвий фактор). Зовсім неприпустима ситуація, коли лампи видають постійні звуки, навіть мінімальні – вплив на психіку людей неминучий.

Повітрообмін. Якщо вже встановлений кондиціонер, то необхідно наявність приточно-витяжної системи. Дуже важливі для ефективної роботи як нормальна вентиляція, так і температура повітря в приміщенні. Оптимальна, як відомо, становить 22-26 °С. Кондиціонер бажано розміщати таким чином, щоб поруч не було робочого місця співробітника. Серйозні простудні захворювання, на жаль, не рідкість в офісах через кондиціонери.

До речі, якісна питна вода – необхідна умова нормальної роботи людей у закритих приміщеннях. Зараз, у кожному поважаючому себе офісі встановлений кулер з водою, доставка здійснюється без найменших проблем.

Озеленення. Потрібно сказати, що рослини в офісі – це непогано, тільки виживають вони в таких приміщеннях досить рідко. Зазвичай це, так звані, квіти вампіри, які не завжди корисні для здоров’я людини. Та й підвищена вологість може зіграти з багатьма злий алергійний жарт, а от зелений куточок з невеликим фонтанчиком, що зволожує повітря, стане, безумовно, місцем відпочинку, особистих бесід і роздумів багатьох. Дія природи!

І звичайно ж, розміщення персоналу. Взагаліпростір дуже важливо для людини, тому розміщаючи меблі у конторі, варто врахувати розташування співробітників. Самий гірший з варіантів, коли люди сидять віч-на-віч, навіть за різними столами. Мимоволі згадалася радянська бухгалтерія у приміщенні на 16 квадратних метрів, де повниний робочий день 8 жінок безвилазно насолоджувалися принадностями бухгалтерського обліку: стос паперів, звітів, нервів, сімейних чвар,проблем зі здоров’ям та інше. Іноді таке місце ставало воістину вулканом людських пристрастей.

Перераховані вище моменти – це чисто зовнішні параметри. Ви можете потрапити до прекрасного по дизайну приміщення, де працювати зовсім неможливо: несправний комп’ютер, не вистачає канцтоварів, паперу, затримуються документи тощо. Усі організаційні питання повинен в ідеалі вирішувати офіс-менеджер, або співробітник, у посадові обов’язки якого входить цей процес. Своєчасне забезпечення витратними матеріалами, їхній облік, забезпечення нормальної роботи офісної техніки (звичайно цими питаннями займається системний адміністратор), контроль за санітарним станом приміщення – все це немаловажлива ділянка роботи.

Устаткування. Звичайно, для приміщення, де працюють 5-6 чоловік, цілком вистачає одного багатофункціонального пристрою, що поєднує сканер, принтер і ксерокс. Бажано, щоб подача документів виконувалася через мережу, а от пройтися небагато за надрукованим документом співробітникові буде навіть до речі. Адженерухоме сидіння за робочим столом, на жаль, здоров’ю не сприяє. При більшій кількості штату, підхід зовсім інший.

І отут волею-неволею згадуєш популярний фільм «Службовий роман», саме у ньому принади роботи згуртованого колективу в одному величезному офісному приміщенні описані чудово! При всіх недоліках, там був один дуже позитивний момент – виробнича гімнастика! Ох, як вона потрібна нашим затерпілим від сидіння спинам і ногам, ще й утомленим очам. Сівши на крісло з коліщатами о восьмій годині ранку, ми можемо за цілий день встати з нього тільки кілька разів, а потім дивуємося, звідки виникають проблеми із здоров’ям.

Робіть, добродії, гімнастику в офісі, не соромтеся! А під веселу музику й у гарній компанії, це просто чудово! Непогано було б запам’ятати й елементарні вправи для очей. Будьте, будь-ласка, здорові!

В остаточному підсумку, від здоров’я працівників залежить і результативність роботи команди. Дуже важливе створення позитивного мікроклімату в колективі, а це багато у чому залежить від правильної діяльності керівника, адже він повинен бути й геніальним психологом. Не варто дражнити долю та ставити на виконання одного завдання свідомо недругів. Це може спровокувати погіршення відносин, хоча, як не дивно, у деяких ситуаціях саме такий підхід є оптимальним.

Особисте, друзі, залишаємо за межами офісу. Як кажуть: «Дружба дружбою, а служба службою!» Старі істини актуальні у будь-який час. Безумовно, в ідеалі колектив, що працює в одному офісі, повинен бути групою однодумців. Саме тоді кожний буде прагнути до самореалізації, знаючи, що його підтримають і порадіють за успіх. У позитиві завжди усе легше, ніж у стані «холодної війни».

Дати можливість співробітникові реалізувати свої професійні плани і можливості – одне з основних завдань грамотного менеджера. Адже особистий ріст кожного впливає на успіх підприємства. Саме тому так важливі особисті контакти керівника зі службовцями. А от наш «круглий стіл», поставлений у середині приміщення може стати місцем цікавих бесід, реалізації колективних проектів. От тільки не варто його перетворювати в обідній. Всьому свій час і місце. Хоча чашечка кави в офісі – це вже невід’ємний атрибут (при дотриманні правил пожежної безпеки!)

Насправді, підтримка позитивного психологічного клімату в офісі важлива, як ніде в інших видах діяльності. Тут не можна піти, відвернутися, не бачитися довгий час. Усі, немов у підводному човні. А тому, щоб зберегти індивідуальність кожного та створити необхідний комфорт, варто реально попрацювати. Результат не змусить себе чекати.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу
click fraud detection