САЙТ - СУЧАСНА НЕОБХІДНІСТЬ | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Сайт – сучасна необхідність

По ступеню розвитку інтернет-технологій Україна перебуває серед першої десятки країн світу. І це не дивно: адже набагато зручніше, не виходячи з будинку, або прямо з робочого місця одержати необхідну інформацію, зробити замовлення або оплату.Кількість інтернет-користувачів росте з кожним днем. Правда, варто сказати, що ця тенденція по великому рахунку стосується великих міст, таких як Київ, Харків, Одеса й т.д.

Сьогодні бути представленим у мережі Інтернет – це вже не данина моді, а необхідність. Із цього приводу правильно висловився засновник корпорації Microsoft Білл Гейтс: «Якщо Вас немає в Інтернеті – Ви не існуєте».

Відповідно під попит формується пропозиція. Кількість інтернет-ресурсів (сайтів, порталів, онлайн програм) також динамічно росте день за днем.

У даній статті ми зупинимося на деяких нюансах і правилах, пов’язаних з розробкою сайтів для компаній. Ми не будемо розглядати сайти розважальної спрямованості.

Для початку визначимося, що ж таке сайт?

Сайт – це сукупність електронних документів однієї компанії, що перебувають по одній адресі (домену).

Залежно від складності можна виділити кілька видів сайтів:
– сайт-візитка – це простий по дизайнерському рішенню й наповненню сайт, що містить загальні дані про компанії: про вид діяльності, прайс-лист, контактні дані. Цей тип сайтів можна ще назвати сайтами «першого кроку», тому що саме такі сайти створюють компанії, які вперше розробляють свій інтернет-ресурс і ще не знають, як ефективно використати його переваги;
– представницький сайт – це більш складний варіант сайту-візитки, що містить розширену функціональність: докладний опис послуг, портфоліо, відгуки, форма зворотного зв’язку й т.д. Як правило, такий сайт носить іміджевий характер й є додатковим джерелом інформації при проведенні рекламних компаній;
– корпоративний сайт – це сайт зі складною внутрішньою структурою, щомістить повну інформацію про компанію, її послуги/продукцію, події у житті компанії, містить пошук і фільтри, календар подій, фотогалерею, корпоративні блоги, форуми й т.п., може містити закриті розділи для тих або інших груп користувачів – співробітників, дилерів, контрагентів;
– інтернет-магазин – це сайт компанії-продавця з каталогом і детальним описом продукції, її вартості. Ціль такого сайту допомогти клієнтові в режимі online зробити покупку потрібного йому товару, зробити оплату, використовуючи різні системи розрахунків;
– сайт-каталог – це сайт, що містить докладний опис про компанії, їх товари і послуги, відгуки експертів й інші системи, що дозволяють зареєструватися на сайті, що спрощують пошук необхідної інформації. Звичайно такий вид сайтів розробляють компанії, які спеціалізуються на наданні платних послуг по розміщенню інформації про компанії в мережі інтернет;
– інтернет-портал – це сайт зі складною структурою, що містить різноманітну інформацію, згруповану по темах;
– сайт-програми – це сайт, що дозволяє в online режимі використати можливості якої-небудь програми.

Якщо розробка сайту проводиться вперше, то компанії, як правило, замовляють, або сайт-візитку, або корпоративний сайт.

Тепер можемо розглянути основні правила розробки сайту:

1) правильне доменне ім’я.

Щоб потрапити на сайт, необхідно набрати його буквену адресу. Ця буквена адреса і є доменним ім’ям сайту. Доменне ім’я складається із двох частин: власне імені й доменної зони. Обидві частини розділяються крапкою

Ім’я сайту повинно бути:
легким для сприйняття, тобто складатися з одного зрозумілого слова й не містити знаки «-» або «_»;
таким, що запам’ятовується.Як правило, використають англомовну назву підприємства або слово, пов’язане з основним видом діяльності.
легким в наборі (не більше 10 символів).

2)програмна частина.

Веб-сторінка – це візуальне відображення програмної частини сайту.Програмна частина складається безпосередньо із двох елементів:
базового програмного коду, розробкою якого займаються програмісти, і
редактора, тобто online-програми, що дозволяє співробітникові компанії-власника без навичок програмування вносити або редагувати інформацію.

Інформація на сайті періодично застаріває й вимагає актуалізації. Якщо редактора не буде, то якщо буде потреба відновлення інформації це спричинить неможливість її провести самостійно. Відповідно виникнуть додаткові витрати по оплаті залучення програміста.

3) дизайн.

Коли ви заходите на сайт, то спочатку оцінюєте його візуально. Від цього першого враження залежить сприйняття інформації, а найчастіше й час перебування на ньому

Правила дизайну наступні:
колірна гама. Не використайте багато кольорів або відтінків. Максимально припустима кількість кольорів – три. Використайте поєднувані кольори. Відповідно до маркетингових досліджень найбільш поєднуваними кольорами є (по мірі спадання): чорний-жовтий-білий, червоний-білий-чорний, синій-білий-чорний.
графічні елементи. Графічні елементи повинні доповнювати текстову частину. Не варто перевантажувати сторінку картинками, графіками й таблицями.
загальне оформлення. Звичайно сайт складається з «шапки» (верхній графічний елемент із вказанням назви, адреси, слогану), меню, основного текстового вікна й допоміжних меню. Пам’ятайте, що елементи повинні візуально сприйматися, доповнювати один одного.

4) зручність меню.

Меню дозволяє користувачеві оперативно переходити на веб-сторінки з інформацією, що його цікавить. Тому меню повинне бути інтуїтивно зрозуміле, по можливості невеликим, без складної внутрішньої підструктури

У веб-сторінок є унікальна особливість – установка можливості переходів (лінків) при натисканні на певні слова. Таким чином, установивши лінки на ключові слова по тексту, можна допомогти користувачеві зробити швидкий перехід на сторінку, що його зацікавила, без обов’язкового звертання до меню. Ключові слова з лінками звичайно підкреслені, відзначені іншими кольорами й при наведенні на них курсору він змінює своє зображення.

5) вимоги до шрифту.

Використовуйте стандартні шрифти (наприклад, Arial або Times New Roman), інакше якщо на ПК користувача не буде встановлений потрібний шрифт, то він не зможе бачити інформацію

Не зловживайте із частотою зміни й розміром шрифту. Прийнятний розмір шрифту для базового тексту – від 9 до 14, для заголовків – від 11 до 16.

6) інформативність і читабельність.

Дотримуйтесь наступних правил, щоб текст був читабельним:
дотримуйтесь тематики. Кожна веб-сторінка повинна відображати лише одну тему. Не варто завантажувати текст зайвою, узагальненою або нецільовою інформацією.
розділ – опис. Використайте угрупування тексту по розділах із вказівкою їхніх назв. Шрифт заголовку розділу не повинен перевищувати розмір шрифту тексту більш, ніж на 2 одиниці.
абзаци. Текст варто розділяти на абзаци. Бажано, щоб у розділі кількість абзаців не перевищувала 5.
таблиці й графіки. Цифрова й статистична інформація краще сприймається у вигляді таблиць і діаграм, вставлених у тексті.

7) додаткові функції.

Позитивний ефект створюють функції можливості зміни мови сайту, зворотного зв’язку або online контакту з менеджером.

При великій кількості інформації варто підключити додаткові функції, такі як пошук, структура сайту.

8) реклама.

При розробці концепції сайту варто визначитися з використанням статичних або динамічних рекламних оголошень (банерів). Пам’ятайте, що завдання банера – привернути увагу до себе й зробити перехід на веб-сторінку з рекламованою інформацією, і тим самим відволікти увагу від основної сторінки

Не варто розміщати на своїй сторінці рекламні оголошення або банери інших компаній, а тим більше дозволяти автоматичний показ реклами. Це знижує імідж сайту.

9) підтримка.

І, звичайно ж, основне правило – це постійно обновляти інформацію на сайті, щоб відвідувач міг одержувати актуальну, достовірну й повну інформацію.

Дотримуючись вищевказаних правил, Ви одержите ефективний веб-ресурс, що стане істотним помічником у бізнесі.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу
click fraud detection