ЯК ДОГОВІР МІНІМІЗУЄ РИЗИКИ? | Дніпро, Київ, Матеріали, Одеса, Харків | FIRM.UA
 

ми з Вами з 1999 року

Як договір мінімізує ризики?

Неминучим процесом ведення господарської діяльності підприємства є вступ у правовідносини з іншими підприємствами або особами. Домовляючись про поставки або продажі, наданні послуг або виконанні робіт, ми тим самим укладаємо договори. А чи вміємо ми робити це правильно?

Діюче цивільне законодавство дозволяє укладати договори у вигляді окремого документа або шляхом обміну ряду документів (листів, рахунків, доручень, накладних, актів і т.п.). Ми проаналізуємо усі варіанти, але спочатку вирішимо, навіщо нам потрібний договір?

Основне завдання договору – це мінімізація правових ризиків настання негативних наслідків і фінансового збитку. Погодьтесь, що договори складаються не на випадок, коли все добре, а на випадок, коли щось іде не так.

Щоб договір виконував своє основне завдання, він повинен бути складений відповідно до норм чинного законодавства та містити такі положення:
1) повна вказівка назви і реквізитів сторін;
2) опис предмета договору з деталізацією кількісно-якісних показників;
3) опис процедур, а іноді й процесів реалізації договору;
4) опис випадків призупинення, зміни та розірвання договору, а також їхні правові наслідки;
5) опис можливих порушень і встановлення санкцій за такі порушення.

Загальне правило – чим детальніше договір, тим зрозуміліше він і краще захищає інтереси обох сторін.

Таким чином, укладання договору шляхом обміну ряду документів – не найкращий спосіб, оскільки такі документи не містять більшої частини необхідних положень. Листування між сторонами, як правило, ведеться в електронному вигляді (шляхом обміну повідомленнями). Внаслідок цього при настанні якого-небудь правового ризику виникають складності захисту своїх інтересів у досудовому і судовому порядку.

Складання окремого детального документа – це кращий варіант.

Однак, більшість компаній не замовляють розробку договорів «під себе».Вони допускають наступні помилки:
а) викачують «козу» з інтернету або якої-небудь правової бази і використовують її. Знайте, такі шаблони договорів переписують тільки норми, передбачені законодавством, і не включають ряд необхідних описів. Захист при таких договорах такий самий, як і при їхній відсутності;
б) використовують шаблон договору інших компаній. Негатив таких договорів – невідповідність опису процесів тим процесам, які встановлені у компанії. Доводиться або змінювати процеси, або переписувати договір. Найчастіше такі договори не містять ряд необхідних положень;
в) передають розробку шаблону договору непрофільним фахівцям. У такому випадку договір виходить або однобоким, або детально прописує моменти, у яких сильний фахівець, що розробляє, а інші положення прописані поверхнево.

У бізнесі є кілька неписаних правил роботи з договорами:

Правило 1. Проект договору надає компанія, що здійснює поставку, продаж, надання послуги або виконання роботи. Звертаємо увагу, що при роботі з торговельними мережами, це вони надають послугу з реалізації, а тому проект договору надається ними.

Правило 2. Наявність договору підкреслює серйозність відносин. Якісні договори – це частина ділової репутації компанії.

Правило 3. Договори повинні мати детальний опис і в той же час не бути перевантажені «порожньою інформацією» (переписка норм права, опис не потрібних процесів або величин).

Єдино вірним варіантом є вдатися до послуг юристів, які спеціалізуються на розробці договорів.


© ГК "ФінІнКом" 1999-2019 FIRM.UA - рішення для бізнесу